teisipäev, 24. september 2013

Metsanduslik praktika Austrias 22.09(pühapäev)

Pühapäeval käisime Bruck an der Mur-i metsanduskooli direktori Antoni ja tema naisega ja sama kooli metsakasvatuse õppejõuga Martiniga matkamas. Matkasime Bruck an der Muri ühte populaarsema mäe tippu(Heinberg), kus asus külalistemaja ja baar, matk sinna kestis umbes 1,5 h. Tee peal sinna näitasid nad ühte lagedat ala, kus oli 2004 või 2005, täpselt nad ei mäletanud, käinud üle suur rahetorm. Ennem oli sellel alal kuusemets, aga nüüd täiesti lage, kuna raheterad, mis taevast alla tulid olid golfipalli suurused ja need peksid okkad kuuskedelt minema ja et vältida suuri üraski kahjustusi tuli see mets maha võtta, kogu ala, mis sai rahetormist kahjustada oli 100 ha ja lageraie tehti 70 ha-l. Lõpuks jõudsime mäe tipus olevasse külalistemajja, kus sõime ja jõime ja rääkisime eluolust Eestis ja Eesti metsandusest. Tagasi tee oli kerge, kuna siis oli vaja minna ainult allamäge. Ja andsime neile mõista, kui nad peaksid Eestisse sattuma, siis kindlasti meiega ühendust võtma. Metsakasvatuse õppejõud Martin on juba 4 korda Eestis käinud.
Vasakult: Bruck an der Mur-i metsanduskooli direktor Anton, kaaspraktikant Taivo, mina ja metsanduskooli metsakasvatuse õppejõud Martin

tugevast rahest räsitud ala, nüüdseks tehtud lageraie